Monday, May 31, 2010

:: kUkIRa, AkU suDaH cukUP MaTanG::

AlhamduliLlah, masih diberi peluang bernafas dengan udara percuma milik ALlah yang Maha Esa. Diberikan masa selama empat hari untuk memberikan jawapan dalam membentuk diri pada masa depan bukanlah sesuatu yang mudah.Agak sukar bagi diri ini sebenarnya.Manjakah aku???
Aku mengandaikan bahawa hidupku tidak akan dipenuhi dengan peluang-peluang yang membuatkan aku 'rambang mata', tetapi ALlah paling baik perancangannya, Dia mahukan aku membesar menjadi matang dalam membuat keputusan tanpa pengaruh orang sekeliling. Dialah yang terbaik dalam merancang. Aku dipenuhi dengan peluang2 yang mana hanya Dia yang mengetahui apa yang terbaik untuk diriku.


Apabila diri perlu membuat keputusan, mahu atau tidak, kata putus harus dicapai dan seterusnya redhalah dengan pilihan sendiri dan teruskan menghadapinya, insyaAllah dengan doa, tawakal dan usaha yang tak pernah jemu, kita boleh melakar 'kejayaan' dengan keputusan yang kita telah pilih.


Ya, aku perlu teruskan kembara ilmu ini, biarpun jalannya panjang tetapi kurasa aku akan lebih bahagia bila berada di samping keluarga dan sahabat yang memahami. Doakan yang terbaik untukku. Terima kasih Allah kerana memberi peluang aku merasa bahagia.

No comments:

Post a Comment